راه اندازی رشتههای جديد تخصصی تا مقطع دكتری در دانشگاه فرهنگيان
رييس مركز برنامهريزي و آموزش نيروي انساني وزارت آموزش و پرورش گفت: پرديسهاي دانشگاه فرهنگيان و رشتههاي جديدي را در ارتباط با آموزش و پرورش و تربيت دبير از جمله اداره ابتدايي، متوسطه اول و دوم، حوزه پرورش و تربيت به فرد ايجاد خواهد كرد.
به گزارش آموزش نیوز اسد الله اسدي گرمارودي با اشاره به ادامه تحصيل فرهنگيان در پرديسهاي جديد دانشگاه فرهنگيان، گفت: يكي از اقدامات مهمي كه از زمان وزارت حسين مظفر تاكنون نه تنها در آموزش و پرورش كه در همه دستگاهها معلق مانده بود بحث مدرك معادل بود.
وي افزود: آموزش و پرورش توانست مدرك معادل فرهنگيان را اسفند ماه سال گذشته رفع كرده و به گونهاي اين شرايط را فراهم كرد تا اين افراد با شركت در كنكور امكان ادامه تحصيل داشته باشند و مدرك آنها قابل قبول باشد.
اسدي گرمارودي با بيان اينكه اين شرايط تاكنون بجز آموزش و پرورش براي هيچ دستگاهي از سوي شوراي عالي انقلاب فرهنگي فراهم نشده است اظهار كرد: در حال حاضر فرهنگيان امكان ادامه تحصيل در همه دانشگاههاي كشور را دارند اما دانشگاه تربيت دبيري شهيد رجايي در 48 رشته كارشناسي ارشد و دكترا اين شرايط را براي ادامه تحصيل معلمان و فرهنگيان به صورت ويژه فراهم كرده است.
رييس مركز آموزش نيروي انساني آموزش و با بيان اينكه اين دانشگاه شرايط ادامه تحصيل همه فرهنگيان را تا مقطع دكتري در رشتههاي تخصصي آنها فراهم كرده استف افزود: با يجاد دانشگاه ويژه فرهنگيان و پرديس اين دانشگاه در هر استان همه معلمان و فرهنگيان دانشجويان بالقوه آن محسوب ميشوند.
به گفته وي پرديسهاي دانشگاه فرهنگيان و رشتههاي جديدي را در ارتباط با آموزش و پرورش و تربيت دبير از جمله اداره ابتدايي، متوسطه اول و دوم، حوزه پرورش و تربيت بدني ايجاد خواهد كرد.
اسدي درباره امكان ادامه تحصيل فرهنگيان در اين دانشگاه و ساير دانشگاههاي كشور نيز اظهار كرد: آييننامه و ضوابطي در اين خصوص در وزارت علوم وجود دارد كه آموزش و پرورش نيز در اين رابطه تابع ضوابط اين وزارت علوم است. هرچند منعي وجود ندارد اما ضوابطي وجود دارد.
نبود استاندارد بين شغل و شاغلي معلمان دغدغه اصلي آموزش و پرورش
اسدي در ادامه خاطرنشان كرد: عليرغم اينكه 90 درصد فرهنگيان داراي تحصيلات دانشگاهي هستند اما با توجه به اينكه در گذشته نحوه جذب اين افراد بر اساس مدرك ديپلم صورت گرفته لذا رابطه استاندارد بين شغل و شاغل آنها وجود ندارد و نياز به ساماندهي جدي دارد.
طي 4 سال آينده ساماندهي فراواني معلمان زن و كمبود معلمان مرد متناسب با نيازها و استانداردسازي شغل و شاغلي معلمان در دستور كار قرار دارد و از 5 سال آينده با گروه دانشجويان جديدي كه از دانشگاههاي فرهنگيان وارد آموزش و پرورش ميشود رابطه شغل و شاغلي معلمان را در جايگاه خود قرار بدهد.
آخرین ارسال های انجمن
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() |
0 | 233 | kafsabibama |
![]() |
0 | 209 | finooo |
![]() |
0 | 386 | taraabbasi |
![]() |
0 | 364 | nazanin123 |
![]() |
0 | 565 | rumi22 |
![]() |
0 | 673 | rumi22 |
![]() |
23 | 5331 | splitkala |
![]() |
0 | 562 | finooo |
![]() |
0 | 670 | finooo |
![]() |
0 | 552 | finooo |
![]() |
0 | 488 | hamideshamsi |
![]() |
0 | 495 | saharim |
![]() |
0 | 466 | panizan |
![]() |
0 | 592 | sooriaseman |
![]() |
0 | 425 | seoface3 |